Påsklov på fritids

I måndags spelade vi Wii hela förmiddagen. Det blev bla bowling, golf och dans. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att samarbeta, kommunicera och utveckla goda kamratrelationer.

På eftermiddagen gav vi oss ut på gården för att leta reda på försvunna påskbilder. Vid varje bild fanns en bokstav som skrevs ned på ett papper och så småningom fick barnen ett ord som också var priset i skattjakten. Ur läroplanen: Erbjuda eleverna lek och rörelse.

På tisdagen gick vi till Bokliden och lekte i det fina vädret! Ur läroplanen: Ge eleverna förutsättningar att utveckla en allsidig rörelseförmåga genom vistelse i olika naturmiljöer.

På eftermiddagen fick de som ville måla en äggkopp. Ur läroplanen: Skapa i olika material.

I onsdags målade vi ägg och lekte de klassiska påsklekarna, picka ägg och äggrullning. Thea S stod som segrare i båda grenarna. Ur läroplanen: Delta i lekar av olika slag.

Idag har vi varit ute hela förmiddagen och lagat kolbullar över öppen eld. Det blev väldigt gott! Ur läroplanen: Utevistelse under olika årstider och i olika väder.

Glöm inte att det är studiedag på tisdag, men fritids är öppet som vanligt. Glöm inte att ringa och meddela om barnen blir lediga eller är sjuka.

Glad påsk önskar alla vi som jobbar på fritids!!