Veckobrev åk 3

Då var det fredag igen! En vecka kvar till påsklov och nästa vecka avslutar skolan med en gemensam pysseldag på fredagen, då får eleverna gärna klä ut sig om de vill.

Som ni kanske hört på nyheterna och från eleverna har de nationella proven ställts in på grund av corona-viruset. Vill ni ha mer information kan ni läsa här: https://www.skolverket.se/om-oss/press/pressmeddelanden/pressmeddelanden/2020-03-23-varens-nationella-prov-stalls-in .

Marie Pripp skolsköterskan har lämnat sitt visitkort till eleverna ifall de känner att de har frågor angående corona-viruset. Hon hälsar att självklart får även föräldrar kontakta henne!

I måndags när eleverna kom in från rasten hade det skett ett brott i klassrummet… Brottet är utgångspunkten i avslutningen på vårt deckartema, då eleverna ska skriva en egen deckare utifrån vad de såg på brottsplatsen. Eleverna har påpekat att det luktat ketchup i klassrummet hela veckan….

Vissa i klassen har önskat att hålla i rastaktiviteter, i måndags körde Thea och Leticia.

På engelskan har vi tränat klockan några gånger och i måndags gjorde vi det igen, eleverna börjar lära sig det nu. Vi arbetar med hel timme, halv timme, kvart i och kvart över.

Vi har haft några utomhuslektioner den här veckan, får passa på i det fina vädret! Hoppas solen stannar kvar i helgen också och att ni får en skön helg tillsammans!