F-klassens veckobrev v: 11

I går skickade jag hem tiderna för utvecklingssamtalen. Passar inte tiden så hör av er så letar vi upp en ny. Till samtalen har eleverna fått skriva och rita något som de är bra på och något som de vill bli bättre på. Detta kommer vi visa er på samtalet.

På bokstavssaksläxan hade många elever med sig citroner. Men även bla café, Corona och citronpeppar. Svaret på veckans grej var Carl von Linné. Honom ska vi träffa den 17 april på biblioteket i Älmhult. Eleverna blev helt tysta när jag berättade det. Han hade ju varit död i över 200 år, hur ska vi då kunna träffa honom??? Till slut kom någon på att det kanske kan vara någon som har klätt ut sig. Vi får väl se….. Nästa veckas bokstav är Jj och ledtråden på veckans grej är: vår hemplanet. Kom ihåg läxan till fredag.

På veckans mattepass har vi jobbat med 10-kompisarna. Vi har gjort det på olika vis bla med multilink stavarna och med övningen fråga fråga byt. Be era barn berätta hur vi den går till.

Kom ihåg att det är boklån på måndag igen.

Trevlig helg!!

// Tesan