2:ans veckobrev v.11

Det har varit lite blåsigt denna vecka och vi valt att vara inne på vissa raster men det har fungerat mycket bra. Vi hoppas på lite lugnare och bättre väder nästa vecka.

Elevernas del

Vi har haft idrott och slöjd på idrotten hade vi evighetsvanstagen och indiansmyg  och på slöjden syde.vi och nu har vi veckansgrej och gissningen va för varm för att nudda och det va solen.

igår hade vi so och jobbade om norden. Vi håller på att bygga en lekplats.

Det stormade i torsdags så vi fick vara inne i rasterna.

Sofies del

Under veckan har vi arbetat med addition och växling av både ental och tiotal i matten. Eleverna klarar att växla från ental till tiotal utan någon större svårighet men när tiotalen blir för många har det varit lite svårare för dem att växla till hundratal. Vi fortsätter att arbeta med detta nästa vecka.

I onsdags gjorde vi nya lärgrupper i klassrummet genom att jag drog ett namn och den eleven fick sätta sig på valfri plats. Lärgruppen fick sedan komma överens om ett gruppnamn och en grupprörelse som de gör när de tackar varandra för ett bra jobb/samarbete.

På engelskan har vi börjat arbeta med området ”Clothes” där vi tränar på klädesord och även på att beskriva med hela meningar vad någon har på sig både med färger och kläder. Detta fortsätter vi med nästa vecka.

v.12

Mån: läsläxa

Tis: idrott, slöjd

Ons:

Tors:

Fre: Ledtråd ”Musikstil + fotbeklädnad”

Nästa vecka kommer vi att ha Nenina här som ska praoa i vår klass. Väldigt roligt tycker vi! 🙂

Hoppas att ni alla får en lugn och skön helg!

Sofie och Faris