Fritids v 10

Den här veckan har vi börjat vårt nya tema – bygga och konstruera. Vi startade med att ha en samling med alla barnen där de fick komma med idéer om vad vi ska göra på temat. Det kom en massa bra förslag som vi nu ska planera och genomföra. Ur läroplanen: Kommunicera med språkliga uttrycksformer i olika sammanhang.

På tisdagen kunde man få göra ett självporträtt av lego. Tyvärr var det bara ett barn som nappade på den aktiviteten, men det blev ett väldigt fint porträtt!! Ur läroplanen: Byggande och konstruktion med hjälp av olika material.

I onsdags gjorde vi labyrinter av kartonger och sugrör. Det var lite pilligt och klurigt, men väldigt roligt. Ur läroplanen: Bidra till att utveckla elevernas intresse för teknik.

Igår tillverkades olika kulbanor. Det var ganska många barn som ville testa detta. Ur läroplanen: Ta tillvara elevernas nyfikenhet.

Idag har vi byggt olika banor med dominobrickor och kaplastavar. Det var en utmaning att få dem färdiga innan de råkade välta… Ur läroplanen: Utmana eleverna att lösa problem och omsätta ideer i handling.

Domino video

Domino video1

Till sist en liten påminnelse om att fritids är stängt tisdagen den 24 mars.

Trevlig helg önskar Jannice, Johan, Matilda och Pernilla

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.