Fritids v 6

I tisdags gick några barn på promenad i Liatorp tillsammans med Pernilla och Martina. Detta var ett önskemål från barnen eftersom vi nu startat hälsotemat. Ur läroplanen: Fritidshemmet ska bidra till en förståelse för hur fysisk aktivitet och utevistelse kan påverka hälsa och välbefinnande.

I onsdags gjorde vi fruktsallad till mellanmålet. Barnen var jätteduktiga på att skära frukterna och det var många som ville hjälpa till. Vid mellanmålet åt de sedan upp varenda bit! Ur läroplanen: Fritidshemmet ska ta utgångspunkt i elevernas behov och intressen.

En annan aktivitet som erbjöds i måndags var straffturnering i fotboll. Vinnare blev Edvin!! Efter det fortsatte barnen spela match en stund till. Ur läroplanen: Fritidshemmet ska ge eleverna möjlighet att uppleva rörelseglädje.

Igår hade vi eftermiddagsdisco på fritids. Alla barn var med och dansade. Vi körde även limbo och dansstopp. Det bjöds på popcorn och saft. Ur läroplanen: Fritidshemmet ska ge förutsättningar att utveckla allsidig rörelseförmåga genom att få delta i fysiska aktiviteter samt att känna välbefinnande och glädje.

Idag har vi erbjudit barnen att titta på film och äta morotsstavar. Det blev en mysig stund för ett gäng fritisbarn!

Slutligen vill vi passa på att påminna er om att fylla i kommunens trivselenkät!

Trevlig helg önskar Jannice, Johan, Pernilla och Matilda!