F-klassens veckobrev v: 3

I går började Martina sin Vfu i vår klass. Välkommen Martina, hoppas du kommer att trivas hos oss.

Veckans bokstav har varit VvWw  och på bilden har eleverna gjort fina valar. Svaret på veckans grej då ledtråden var brinnande berg,  var vulkan. Nästa veckas bokstav är Ää och ledtråden till veckans grej är skogens konung.

På matten har vi jobbat med fler och färre. Vi har gjort detta i flera olika omgångar under läsåret och några utav eleverna tycker att det är svårt. Eleverna delades in i par och den ena eleven fick lägga ut ett antal bönor och sedan bestämma om den andra skulle lägga fler eller färre. Vi kommer jobba med detta nästa vecka också, men då kommer de jobba enskilt. Vi har även tränat på att forma siffrorna rätt. Alla elever är jätteduktiga på siffra – mängd men tycker att det är svårt att forma dem fint.

På tema återvinning så har vi tittat på film om vad det blir av glaset och kylskåpen som vi lämnar på återvinningscentralen. Vi kommer fortsätta med det nästa vecka.

På måndag är det dags att låna nya böcker igen, så ni som inte har lämnat era gamla ta med dem på måndag.

Trevlig helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.