Veckobrev åk 3

I matten har vi arbetat med statistik genom att göra undersökningar i alla årskurser på skolan. Det eleverna undersökte var vilka godsaker under julen som är populärast.

Förra veckan och den här veckan har det inte varit något grey of the day då eleverna tillsammans med sin axelkompis har gjort egna greyer, med kriterier om att det skulle vara kopplat till vintern. Det har varit mycket tissel och tassel i klassrummet när eleverna arbetat för att de inte velat avslöja sin ledtråd. Det var riktigt roligt! Det får vi göra om!

Eleverna har fått ett läslovsbingo som vi har som tävling i klassen, ta gärna tid under julen och läs tillsammans med era barn det tror jag skulle varit uppskattat. Läsbingot ska lämnas in fredagen efter lovet.

Julkalendern har vi nu kollat klart på, hypotesen vi ställde efter första avsnittet om hur julkalendern skulle sluta var spännande att följa upp efter sista avsnittet.

I tisdags hade vi en gemensam pysseldag på skolan, det var roligt och mysigt!

Ha nu en riktig skön jul! Ta hand om er ?

Matilda