veckobrev v.49

Hejsan!

Tisdag förmiddagen i ishallen var lyckad och alla verkade ha kul.

På engelskan har vi arbetat med ”feelings”, vi gjorde bland annat charader. Det är svårt att se arg ut i den här klassen, vilket är positivt!

Igår var uppdraget i adventskalendern att vi skulle göra en gemensam dörrkrans av våra händer i klassen. Eleverna satt ihop i armkrok eller genom att lägga armen om varandra, för att sedan rita av varandras händer och klippa ut, många skratt blev det! Målet med uppdraget var att ge sina vänner peppande ord och samarbeta.

I treans klassrum har vi bestämt att vrida ner ljudvolymen, ha det lite mörkare med tända ljus och inte jäkta upp oss. Tror det kan vara bra för alla då det är mycket som händer i december månad och alla verkar uppskatta det!

På måndag är det pepparkakans dag, på onsdag Nobeldagen och fredag Lucia så läsförståelsen vi kommer arbeta med kommande veckan kommer att handla om de här tre dagarna, spännande!

På onsdagen är det gruppfotografering i klasserna.

Trevlig andra advent!

Matilda