F-klassens veckobrev v: 48

I går fick vi äntligen veta vem som hade stökat till det i vårt klassrum. När vi kom in efter middagsrasten så stod det en påse mitt på golvet. Påsen var stängd med häftklammers och det var knappt vi vågade öppna den. När vi till slut hade tagit mod till oss och öppnade påsen, så låg där en liten söt apunge i en korg. Där fanns även ett brev som någon hade skrivit. Kevin läste brevet högt för oss och där stod det att apungens föräldrar inte kunde ta hand om hen mer och hen ville även ha ett namn. Eleverna fick skriva namnförslag  på sina Ipads och vi gjorde även lite regler. Nu är det bara att vänta så får vi se vad som händer härnäst.

På matten har vi tittat på mattelandet som handlade om ental, tiotal och hundratal. Vi har också jobbat med att dela talet 7 på olika vis. Vi kommer att fortsätta med det nästa vecka.

Veckans bokstav har varit Ii och vi har gjor fina I utav indianer, isbjörnar och igelkottar. Nästa veckas bokstav är Rr och ledtråden är vatten + sol.

I dag har vi haft en supermysig adventsmorgon tillsammans med förskolan. Eleverna sjöng advenstssånger och några 3:or läste verser och tände adventsljus. Som avslutning fikade vi på pepparkakor och saft.

Kom ihåg att nästa vecka är det skridskoåkning på tisdagen och studiedag på onsdagen.

Ni som inte har meddelat vad era barn ska vara på lucia, meddela gärna det nästa vecka.

Ha en trevlig första adventshelg!!

Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.