F-klassens veckobrev v:46

I går hände det något märkligt. När vi kom in i klassrummet efter middagsrasten så hade någon lagt bananer runtom på olika ställen, bl.a. på golvet, på gardinstången, i hyllan och hängandes i ett snöre i taket. Dörren ut till gungorna var även öppen.  Vem kan ha gjort detta? Pernilla, Lotta i köket, Antonia, radioapan och tom rektor Lena blev misstänkt. Vi bestämde oss för att göra efterlysningar och sätta upp överallt i kapprummet. Eleverna fick jobba tillsammans med sin axelkompis när de gjorde efterlysningen. Undra vad som kommer att hända härnäst…..

Veckans bokstav har varit Uu och vi har gjort U utav ugglor. På bilden gjorde vi ugglor tillsammans med Matilda E. Nästa veckas bokstav är Ff, kom ihåg bokstavssak till fredagen. Ledtråden till veckans grej är: Krut på nyårsafton.

På matten har vi jobbat med addition upp till fem, genom att spela kort två och två. Lite svårt så vi gör det igen nästa vecka.

Trevlig helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.