Fritids v 45

Den här veckan har vi startat vårt nya tema – digitalt lärande. Eleverna har fått prova på att skapa bilder och filmer med Green Screen, programmera Blue Bot och göra egna filmer i Imovie. Ur läroplanen: Fritidshemmet ska bidra till att utveckla elevernas intresse för och kunskap om teknik. Fritidshemmet ska erbjuda digitala verktyg för framställning av olika estetiska uttryck.

I torsdags visade vi upp våra teatrar för Fjärilen. De tyckte verkligen att fritidsbarnen var duktiga!! Ur läroplanen: Fritidshemmet ska erbjuda skapande genom olika estetiska uttrycksformer.

Vi har även haft en väldigt rolig skapande-aktivitet. Titta gärna på vår Post-it-vägg!! Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att skapa i olika material.

Trevlig helg! Johan, Matilda, Pernilla och Jannice