Veckobrev årskurs 3.

Hej!

I veckan har vi sprungit skoljoggen och alla gjorde det med bravur! Kul att se!

På rasterna har eleverna spelat mycket King, jag gör mitt bästa för att vinna men det går inte så bra.

Melvin har precis slagit ut mig….

Vi har den här veckan avslutat temat med jobb och pengar. Det avslutades med en redovisning av sitt arbete om yrket man forskat om, jag är så imponerad över alla! Samt så hade vi en givande diskussion om varför man behöver arbeta för att få pengar.

Nästa vecka kommer vi köra vidare med NO och då är temat luft, spännande!

Här redovisar Ebba sitt yrke som är polis.

Även första kapitlet i matteboken om talen till 10000 är avslutat, idag hade vi en diagnos om det vi arbetat med och alla gjorde bra resultat! Roligt att se!

Nästa vecka startar vi upp ett nytt kapitel med fokus på addition och subtraktion 0 till 10000.

Det är fortsatt oro bland tjejerna och vi har jobbat på med självkänslan och grupparbeten. Från och med nästa vecka kommer även kuratorn och Matilda E hålla i tjejsnack en gång i veckan och hoppas det kan lätta på stämningen.

Trevlig helg!

Matilda