F-klassens veckobrev v: 37

I onsdags sprang vi skoljoggen tillsammans med förskolan. Alla elever kämpade på bra och efter målgång vad den medhavda fikan välförtjänt.

Veckans bokstav har varit Ee och vi har gjort E utav eklöv. Som bokstavssaksläxa hade eleverna med sig enhörning, ekollon, elstängsel, Elsa, eltandborste, enkrona och elefant. De är så duktiga på att ge bra och lagom kluriga ledtrådar. Nästa veckas bokstav är Bb. Kom ihåg läxan till fredag.

Veckans gej var ekorre som flera utav eleverna hade klurat ut. Vi fick lära oss lite nytt om ekorren som vi inte visste bl.a. att den gillar soligt väder. Nästa veckas ledtråd är: Stort vattendjur.

På veckans mattelektioner har vi bl.a. jobbat med hemliga halsbandet. Eleverna fick komma på ett eget mönster i tre olika färger. De målade det på ett papper och nästa dag fick de börja att pärla det. Efter en stund så avbröt jag och eleverna fick skicka sitt halsband vidare till någon annan som skulle fortsätta på det. Så gjorde vi några gånger tills halsvandet var färdig pärlat. På måndag ska eleverna få sina egna halsband se om det stämmer med sitt egna mönster.

Vi har även spelat lite olika spel där eleverna tränar uppmärksamhet, addition. subtraktion, siffra – mängd.

Trevlig helg!!

//Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.