Fritids v 36

Den här veckan har vi börjat temat med ”Återvinning och miljö”.

I måndags hade vi stormöte och barnen. De hade många bra förslag på vad vi kunde göra på temat, tex plocka skräp, gå till återvinningsstationen, titta på en sopbil, panta flaskor och städa. Ur läroplanen; Ge eleverna möjlighet att utveckla tilltro till sin egen förmåga.

I tisdags tittade vi på en film om återvinning. Det handlade även om hur vi sparar på energi, något som en del elever verkligen tog fasta på och berättade om hemma.

En skräpletardag ordnade vi i onsdags. Det var mycket uppskattat! Skräpet blev sedan fantasifulla skapelser som ni kan titta på i glasskåpet i hallen. Ur läroplanen; Ge eleverna möjlighet att utveckla kunskaper om hur de olika val som människor gör kan bidra till en hållbar utveckling. Ge eleverna möjlighet att skapa och uttrycka sig genom olika estetiska uttrycksformer.

Nästa vecka besöker vi återvinningscentralen, tittar på en annan film om sopsortering och pysslar med återvunnet material.

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.