F-klassens veckobrev v: 36

Äntligen var det dags för terminens första läxa, som elevern har längtat. Alla elever var så duktiga på att komma på en lagom klurig ledtråd till sin bokstavssak, och sedan ställa sig framför hela klassen och berätta den. De andra eleverna fick räcka upp handen och vänta på sin tur och sedan gissa på vad den andra hade med sig. Flera utav eleverna hade med sig lego men det hade även tagits med en luskam, lök, lastbil, loomband och låda. Nästa veckas bokstav är Ee, kom ihåg bokstavsläxa till fredag.

Svaret på veckans grej var, som många kunde, Lego. Vi lärde oss att legot kom från Danmark och att den var svår att sälja till en början med nu finns det att köpa Lego i hela världen. Eleverna fick sedan skriva ordet Lego på sina iPads och skriva ut ordet och rita en passande bild till. Nästa veckas ledtråd är: hoppar från tallegren.

På bilden har vi gjort lejon som vi har målat med pensel och en gaffel.

På matten har vi jobbat med att se och tillverka mönster på olika vis. Nästa vecka kommer eleverna få pärla ett halsband med mönstret som de har gjort denna vecka. Halsbanden kommer att skickas runt och pärlas utav flera elever. Jag berättar mer om detta nästa vecka.

På tisdag är det skoljoggen på Bokliden. Läs separat inlägg.

Kom ihåg att  lämnat in lappen om ordningsreglerna som skulle skrivas under utav både er och eleven. Vi kommer att fortsätta att prata om reglerna med era barn nästa vecka.

Trevlig helg!!

// Tesan ?

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.