Veckobrev årskurs 3.

Hej!

Vi har haft en så roligt vecka tillsammans i klassen! Jag hoppas eleverna också tycker det. Första veckan har vi gjort mycket team-övningar för att jobba ihop klassen efter sommaren samt för att jag ska bli en del av gänget. Vi har även fixat i ordning praktiska saker i klassrummet och så smått startat igång med olika arbeten. Idag har vi haft en gemensam aktivitet i skolan som handlade om drömmar, treorna hade ansvar för varsin grupp och skötte det kanon!

Vi kommer att jobba med temat jobb och pengar i SO under en period och koppla ihop det med att skriva faktatexter i svenskan. För att sedan arbeta oss igenom olika genre i svenska ämnet. Tills nästa onsdag ska eleverna ha intervjuat en person om ett yrke de tycker är intressant som sedan ska vara en del av en faktatext.

Nästa vecka kommer vi låna på måndag och sedan göra det varannan vecka (udda veckor).

Hjälp gärna eleverna att komma ihåg följande till nästa vecka:

Måndag: Låna

Tisdag: Idrott och slöjd.

Onsdag: Intervju. OBS! Föräldramöte 17:30 för föräldrarna.

Torsdag: Idrott

Fredag: –

Från den levande tipspromenaden vi gjorde i onsdags. Frågan var vem som kunde ta störst bit av ett äpple? 1. Melvin X. Vera 2. Ebba. Äpplet låg i en bunke med vatten….

Jag längtar redan tills måndag då jag får vara med det grymma gänget igen, trevlig helg!

Matilda