Veckobrev klass 2-3, v 23

Nu närmar sig skolavslutningen med stormsteg! Det blir en hel del pass med att göra klart för att avsluta terminen. Vi tränar också en hel del sånger inför skolavslutningen på fredag.

I dag har de sista eleverna i åk: 3 lett idrottslektionen. I dag var det först Tovas tur och hon hade uppvärmnings leken danstagen. Denna lek ledde hon jättebra. Sedan var det Neo, Isac P och Villes tur och de hade valt fotboll. De var väl förberedda med både domare och linjemän. Toppenbra!!

På tisdag eftermiddag kommer hela skolan att gå till lekplatsen och fotbollsplanen för att ha en mysig eftermiddag tillsammans. Därför blir det ingen gympa för treorna denna dag.

Tänk på att ta med påsar för att ta hem alla saker och kläder inför sommarlovet. Ta gärna med påsarna redan på måndag så kan de ligga i bänken så länge.

På onsdag eftermiddag kommer åk 3 att ha en liten avslutningsfest. I stället för skolmaten kommer vi att beställa pizza från Bykrogen. De kommer också att ha lite olika tävlingar mot fröknarna. Dagen avslutas med lite filmtittande.

På fredag samlas vi utanför skolan för gemensamt avtåg till församlingshemmet klockan 8.00.

Nästa vecka:

Måndag; Ta med påsar