F-klassens veckobrev v: 23

Nästa vecka är det den sista veckan för denna terminen. Vi frågar oss vad tiden tog vägen? Det har gått alldeles för fort.

I måndags gjorde vi en samarbetsövning där vi tränade på alfabetisk ordning och stor- och liten bokstav. Eleverna fick i grupp sortera och lägga alfabetet rätt. Detta klarade de galant!!

På matten har vi spelat ett strategi spel där eleverna skulle ta den snabbaste vägen över ett träsk. Vi har också tränat på talraden till 20. De löser båda uppgifterna jättebra!!

På terminens sista teknikpass har vi tittat på en film som handlar om saxen. Eleverna var väldigt förundrade över att saxen egentligen är två knivar som har satts samman. Som avslut fick eleverna välja på tre klippövningar som de gjorde på bästa sätt.

I dag har eleverna sammanfattat lite av det de har gjort i F-klassen under läsåret. De fick sedan i uppgift att i parvis skriva ner det. Flera bra ord och meningar blev det.

På måndag så vill vi att alla elever tar med sig en lite större papp- eller plastpåse. Vi kommer att fylla påsarna med allt material som vi har tillverkat under läsåret.

De elever som inte ska vara på Fritids under sommaren behöver senast fredag tömma sina plaster i kapprummet och ta hem sina extrakläder i lådorna.

På tisdag eftermiddag ska hela skolan gå till Bokliden för att mysa lite tillsammans.

De elever som har för gamla biblioteksböcker kvar hemma, kom i håg att lämna dem under nästa vecka.

På fredag är det skolavslutning. Vi samlas utanför skolan kl:8:00 för att gemensamt gå till Församlingshemmet.

Trevlig helg!!

// Betty & Tesan