F-klassens veckobrev v: 20

Vad roligt att så många kom på Trivselkvällen i går. Det är alltid kul för barnen att få visa lite utav det som de har gjort under sitt läsår i F-klassen. Under veckan har vi förberett det sista.

I går fick vi brev från Spökis igen. Hen hade läst på bloggen att vi hade trivselkväll och hen trodde att alla som kom ville se allt jobb vi hade gjort tillsammans med hen. Sedan ville hen att vi skulle skriva om vår familj, samma uppgift gjorde vi i september. När eleverna var färdiga med skrivande så fick de titta på det ”gamla” pappret. Vilken utveckling alla elever hade gjort. Från att skriva bara en rad med bokstäver till att skriva flera meningar med mellanrum. Så toppenbra!!

I onsdags sprang vi Liatorpsruset tillsammans med förskolan. Vi fick en solig och rolig dag med många glada löpare. Alla kämpade jättebra!

På fredagen övade vi på avslutningssångerna och testade en jordgubbsdans.

Ledtråden till terminens sista veckans grej är: smälla majs.

Trevlig helg!!

/Tesan och Betty