1:ans veckobrev v.20

Vilken härlig vecka vi har haft med ett superlyckat Liatorpsrus och härligt väder lagom till Trivselkvällen. Tack till alla föräldrar och elever som kom igår och tittade på allt som eleverna åstadkommit under läsåret.

Denna vecka har vi satsat stenhårt på att bli klara med allt till Trivselkvällen. Vi har även hunnit med att arbeta med textuppgifter i matten där vi fokuserat på 5 steg; läsa, förstå, rita, skriva på mattespråk och till slut rimlighet. Det har varit lite klurigt för många och speciellt att rita hur de löser uppgiften.

Vi sammanställde miljöläxan i form av ett diagram och det visade sig att de flesta matvaror kom från Sverige och att det mest var mejeriprodukter. Det blev även träning i att rita egna diagram.

Nästa vecka kommer att vara den sista hela vanliga vecka som eleverna går. Vi räknade idag att det bara är 16 skoldagar kvar till sommarlovet.

v.21

Mån: låna böcker

Tis:

Ons: idrott

Tors: läsläxa

Fre: mattekort, de som fått kort har dem i sin väska och ska träna på dem varje dag.

Trevlig helg!