F-klassens veckobrev v: 19

Denna vecka har vi jobbat mycket med att göra färdigt det som vi vill visa er på Trivselkvällen på torsdag nästa vecka. Vi har lite kvar att göra, men vi hoppas att vi blir färdiga i tid.

Veckans grej var Zlatan Ibrahimovic och flera utav eleverna har blivit så duktiga på att skriva nu, att de bara behöver hjälp utav stödord för att själva kunna skriva meningar. Toppenbra!! Nästa veckas ledtråd är världens starkaste björn.

På matten har vi jobbat färdigt med talet 7. Eleverna har fått träna på att dela upp talet med bla öppen utsaga,  tex:  2+_ =7.

I går skickade vi hem tomatplantorna som vi sådde tidigare i vår. De behöver nog snart planeras i en större kruka och de trivs på en solig plats. Givetvis så behöver de även vatten och kärlek.

Under veckan har vi börjat programmera och eleverna har testa att programmera varandra med hjälp av pilar. Det är kul men lite klurigt, framför allt rotera. Vi provade också att programmera en hälsning.

Vi har också gjort två massagesagor. Det blir en skön stund med avslappning och vila, samtidigt som man tänker på hur man masserar sin kompis så att det känns skönt.

Nästa vecka är det Liatorpsruset på onsdagen och Trivselkvällen på torsdagen (se separata inlägg).

Trevlig helg!!

Betty och Tesan ?