1:ans veckobrev v.19

Det är inte många veckor kvar av detta läsåret men vi arbetar på lika flitigt ändå. Eftersom vädret har varit lite sämre denna vecka krävs det att alla har regnkläder och det är bra att fylla på med extrakläder om de blir blöta.

I måndags började vi arbeta med flaggor eftersom det varit en önskning på elevens val. De fick välja ett lands flagga som de sedan ska rita av och även ta reda på någon fakta om antingen flaggan eller landet.

Vi har arbetat vidare med vårt tema om Miljö och denna vecka har vi pratat mycket om hur valet av vår mat påverkar vår miljö. Vi har diskuterat och resonerat kring hur maten påverkar vår miljö. Utifrån olika bilder har de i par fått välja en bild och berättar om hur just den bilden påverkar vår miljö. Det var många olika och intressanta tankar. Idag har vi pratat om KRAV, ekologisk och närodlad mat. De har även fått med sig en läxa hem om vart er mat kommer ifrån.

På musiken denna vecka har de fått träna på att hålla takten både med olika handklappningar och fotrörelser. Först ledde Jannice lektionen och sedan fick eleverna ta över och leda de andra.

v.20

Mån: låna böcker

Tis: miljöläxa

Ons: Liatorpsruset, se tidigare inlägg med info om detta.

Tors: läsläxa, Trivselkväll 17.30

Fre: mattekort för de som fått hem det (träna 5 minuter varje dag).

Trevlig helg!