Veckobrev klass 2-3, v 17

Nu är vi igång igen efter ett härligt påsklov. Tror att många tyckte det var skönt med en kort vecka som start!

Idag har vi varit ute och letat efter vinklar på skolgården. Vi har jobbat med begreppen rät vinkel, trubbig vinkel, spetsig vinkel och vinkelben. Sedan fick eleverna rita på sina bilder för att markera vilken sorts vinkel de fotat.

Vi har börjat att samla ihop alla texter vi har skrivit under året. I torsdags fick alla sortera sina texter utifrån vad de handlade om. Det blev mycket papper överallt!

Idag har vi gjort framsidor till texterna. Eleverna fick fläta en framsida med hjälp av pappersremsor. De blev verkligen snygga!

Nästa vecka är också en kortare vecka eftersom det är helgdag på onsdag.

Jag kommer att börja med utvecklingssamtalen med eleverna i åk 3 nästa vecka. Det ska bli roligt att träffa alla!

Måndag;

Tisdag; Utegympa åk 3

Onsdag; Lovdag

Torsdag; Läsläxa åk 2-3

Matteläxa åk 2 ; läxa 10

Matteläxa åk 3; läxa 11

Fredag;

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.