1:ans veckobrev v.14

Även denna vecka har gått förbi i en rasande fart. En vecka kvar och sen är det påsklov som alla är välförtjänta av.

På musiken pratade Jannice om olika genrer med eleverna. De fick sedan lyssna på en visa och en rocklåt. Under tiden de lyssnade fick de rita det som musiken fick dem att tänka på.

Alla är nu klara med sina ank-berättelser och de har fått ge respons på varandras texter genom att gå igenom en checklista, skriva vad som var bra och vad man ska tänka på till nästa gång. De har efter responsen fått bearbeta sin text igen.

Nästa vecka kommer de elever som vill visa upp sin teater, som de tränat på på elevens val, för F-klssen.

En del av eleverna har fått ny läsläxa där de i par ska läsa samma bok och arbeta tillsammans med boken på torsdagar. Är ni osäkra på hur läxan går till så finns det en instruktion i läsloggen. De som inte fått nya böcker ska bara försöka läsa ut sina gamla böcker.

Nästa vecka är det bibliotek på måndag, idrott på onsdag, läsläxa på torsdag och  påskpyssel på fredag.

Trevlig helg!