Veckobrev klass 2-3, v 6

Ännu en vecka har gått och snart är det dags för Sportlov! Det har varit ganska blött denna vecka och det har gått åt mycket extrakläder. Kolla så att era barn har lite extrakläder här, det är inte så kul att gå blöt hela dagen!

Det är väldigt viktigt att ni svarar på skolinspektionens enkät! Minst 65% måste svara för att det ska gå att utläsa något. Det tar bara någon minut att svara på den!

En liten påminnelse om att det är parkeringsförbud i ”rondlen” framför skolan. Parkerade bilar står i vägen för varutransporter och sopbilen och gör det svårt för dem att komma fram.

Denna vecka har vi börjat med ett nytt arbetsområde, ”Material”. Vi kommer att fördjupa oss i hur olika material tillverkas och återvinns och undersöka dess egenskaper. Vi kommer också att skriva texter där vi förklarar hur tillverkning och återvinning går till.

Om era barn kommer hem och gör massa olika tecken beror det på att jag för tillfället går en kurs i att använda tecken som förstärkning till det talade språket. Eleverna är mycket intresserade och vill gärna lära sig olika tecken.

Igår var vi i Medborgarhuset och tittade på en film om hur det var i skolan för 100 år sedan.

Idag har vi fixat lite Alla-hjärtans-dagpresenter som eleverna får med sig hem på torsdag.

Trevlig helg!

Nästa vecka;