1:ans veckobrev v.6

Denna veckan har vädret verkligen varit blött och eleverna har blivit väldigt blöta på rasterna. Tänk på att fylla på kläder i deras lådor och se till att de har bra kläder på sig.

På elevens val har eleverna fortsatt att arbeta med rymden. De har själva fått välja vad de är intresserade av att veta mer om. Många har valt solen och planeterna.

Igår var vi inbjudan till Medborgarhuset för att få ta del av Liatorps filmfestival. Vi fick se en film om som handlade om hur en lektion kunde sett ut för 100 år sedan. De bjöd även på fika. Tack till Kultur och Samhälle Liatorp för att ni bjöd in oss!

Med tanke på snö och vinter blev bilduppgiften denna vecka att tillverka en pingvin av strumpor och ris. Alla pingvinerna blev väldigt fina.

Mycket av vårt arbete denna vecka har varit att göra klart saker som vi påbörjat och uppgifter som en del missat.

Nästa vecka är det bibliotek på måndag, idrott på onsdag och läsläxa på torsdag. Veckan efter det är det sportlov, kom ihåg att lämna in era tider till fritids om era barn ska vara där på lovet.

Ha en trevlig helg! 🙂