Veckobrev klass 2-3, v 4

Denna vecka har tvåorna börjat arbeta med koordinatsystem på matten. I dag spelade hela klassen ett spel som liknar sänka skepp där de fick träna på att avläsa koordinater.

Treorna har fått prova på att göra gamla nationella prov i matte. Jag tror att det var skönt för dem att testa och upptäcka att det inte var så svårt som de trodde.

På so;n har vi fortsatt att arbeta med världsreligionerna. Denna vecka har vi pratat lite om hinduism och lyssnat på en radioteater om hur Ganesha fick sitt elefanthuvud.

I onsdags hade treorna sitt första prov. Roligt att se att alla kunde så mycket! Jag vill att ni föräldrar skriver på att ni sett provet och sedan skickar med det till skolan igen.

Glöm inte att fylla i enkäten från skolinspektionen. Det är viktigt att vi får veta vad ni tycker så att vår skola kan bli så bra som möjligt!

Måndag; ”Kall katt”

Engelska glosor åk 3

Tisdag; Studiedag

Onsdag; Idrott åk 2-3

Torsdag;

Fredag;

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.