1:ans veckobrev v.4

Denna vecka fick eleverna använda sina maraccas som de gjorde förra veckan. Vi tränade på att spela högt och lågt utifrån mina direktiv. Sedan fick eleverna också testa på att vara dirigent. Efter det så lekte vi även varmt eller kallt genom att spela med maraccasen högt eller lågt.

På bilden har vi arbetat med att måla med lim och salt. De fick först skriva sina namn med flytande lim sedan hällde de på massor av salt och sedan fick det torka. Idag var det torrt och hårt och de fick nu måla på saltet med vattenfärg. Det blev jättefina bilder.

I matte har vi fortsatt att arbeta med talen 10-20. Vi tränar med hjälp av tändstickor ordnade in 10-buntar. Vi har även tränat på att hoppa 10-skutt upp till 100 och baklänges 100-0. Vi har pratat mycket om vad ett 10-tal är och vad det står för i t.ex talet 14. Vi fortsätter arbeta vidare med detta nästa vecka och då fokusera mycket på 10-skutt.

Kom ihåg att det är studiedag på tisdag!

När du läst detta veckobrev fortsätt då med att besvara skolenkäten i föregående inlägg, om du inte redan gjort det. Viktigt att alla svara så att allas åsikter kommer fram.

Ha en härlig vinterhelg!