1:ans veckobrev v.3

Denna veckan har vi fortsatt vårt arbete om trafik. Denna gång har vi lärt oss mer om övergångsställen, hur de ser ut, varför de finns och hur både bilister gående ska bete sig vid dem. Vi tittade på en film och sedan fick de skriva en kort text.

På musiken tillverkade vi egna instrument som vi kommer att använda oss av vid musiklektionen nästa vecka. Det blev en maraccas och eleverna fick själva välja makaroner eller ris som fyllning. De blev jättefina.

På matten har vi försökt att arbeta klart med det som vi påbörjat innan vi går vidare med nästa område. De har fått spela olika spel som tränar uppgifter inom talområdet 0-10 och vi har gjort 1:an tillsammans hela klassen. Be gärna ditt barn berätta vad tävlingen 1:an är och ni kan göra den hemma om ni har en tärning.

Nästa vecka är det bibliotek på måndag, skridskoåkning på onsdag och läsläxa på torsdag. Glöm inte skridskor och hjälm till på onsdag. Man får ha med sig en liten fika om man vill.

Ha en mysig helg!