Veckobrev klass 2-3, v 50

Terminen börjar nu gå mot sitt slut, bara 4 skoldagar kvar! Arbetstempot börjar dras ner och alla längtar efter ett härligt jullov.

I veckan har vi tränat en hel del inför luciatåget som vi visade upp i torsdags. Roligt att så många hade möjlighet att komma och lyssna. Lite extra roligt att även P4 och P1 sände från vårt luciatåg!

I onsdags fick treorna göra modeller över hur solen, månen och jorden rör sig. De fick själv komma på hur de skulle färglägga de olika delarna och det är roligt att se hur kreativiteten flödar.

Tvåorna skriver en hel del berättelser för tillfället. Många har valt att skriva tillsammans med en kompis och det är härligt att höra deras diskussioner om hur ord stavas eller om hur man använder talstreck.

Läsläxan till nästa vecka är lite annorlunda för de flesta. Många grupper läste ut sin bok till denna vecka och fick till nästa vecka välja om de ville låna en kort bok i skolan eller läsa i någon bok de har hemma. De som väljer en bok hemma ska skriva upp vilken bok och vilka sidor de läst. Uppgiften till nästa vecka är en liten utvärdering av läsläxan. Ni föräldrar får gärna skicka med en liten kommentar om hur ni har upplevt läsläxan.

Vecka 51

Måndag;