1:ans veckobrev v.50

Detta veckobrev blir lite kort då jag var borta både måndag och tisdag. Vilket fint luciatåg våra duktiga elever genomförde i torsdags! Det var mycket stämningsfullt och vi tackar föräldraföreningen för att de ordnade med fikat.

Under veckan har klassen arbetat vidare med svenska och matte som vanligt. Eftersom många varit sjuka har det varit många som behövt arbeta igen det som missats så vi har inte börjat på något nytt.

Nästa vecka är sista dagen i skolan den 20 december och då kommer vi att ha julpyssel. Annars är veckan som vanligt med bibliotek på måndag, idrott på onsdag och läsläxa på torsdag. Eleverna kommer inte att fortsätta i läsläx-boken under jullovet utan kommer att få ett annat läsuppdrag där de får läsa böcker från biblioteket. Så lämna tillbaka utlästa böcker på måndag så att ni kan låna nya roliga böcker.

Hoppas att ni får en mysig tredje advent!