1:ans veckobrev v.46

Veckorna rullar på i en väldig fart och på musiken har Jannice börjat träna på adventssånger med eleverna. Tiden går så snabbt och snart är julen här.

På elevens val har eleverna fortsatt att arbeta med olika djur och blommor. En del har blivit klara med sina små texter och bilder.

I tisdags tittade vi på ett avsnitt av en serie som heter Vara vänner på SO- lektionen. Detta avsnitt handlade om att känna sig utanför, inte få vara med och leka och att inte bli bjuden på disco. Vi hade bra diskussioner kring hur barnen i filmen skulle gjort istället.

På tekniken avslutade vi vårt prat om glasögon genom att prova några gamla glasögon. Sedan gick vi vidare med att prata om plåstret som teknikgrej.

Eftersom vi inte fått något nytt uppdrag från Xune kom eleverna med ett förslag om att vi skulle skriva ett meddelande till honom och berätta att vi är klara med hans första uppdrag. Vi fick direkt svar med ett nytt uppdrag. Eleverna fick i uppdrag att göra små monstervänner till Xune så att han inte ska känna sig ensam när han kommer och hälsar på. Alla blev väldigt kreativa och skapade lite olika sorters monster.

Nästa vecka är det bibliotek på måndag, idrott på onsdag och läsläxa på torsdag.

Ha en härlig helg!