1:ans veckobrev v.45

Igår på musiken pratades det vidare om instrument och då fokuserades det på träblåsinstrument. De fick se bilder av instrumenten och även lyssna på dem. Jannice hade med en blockflöjt som alla fick testa att spela på.

I tisdags arbetade vi med tankeboken och denna gång skulle de skriva om hur de tycker att en bra vän ska vara. När de skriver i tankeboken rättar jag inget om de inte själva vill.

Sara, vår kurator, var hos oss i måndags och gjorde en anonym trivselenkät med eleverna som hon sedan kommer att sammanställa.

På tekniken har vi börjat prata lite om vad teknik är. Vi tittade på ett avsnitt av ”Mitt liv som grej” där det denna gång handlade om glasögon som teknikgrej. Eleverna fick fundera och skriva om hur det skulle vara om ingen hade uppfunnit glasögonen.

Nästa vecka är det bibliotek på måndag, idrott på onsdag och läsläxa till torsdag.

Hoppas att alla får en skön helg!