Veckobrev klass 2-3, v 41

Nu har vi gått ganska många veckor i skolan och en hel del arbetsområde börjar närma sig sitt slut.

I kristendom är vi inne på sista uppgiften som handlar om att eleverna ska visa vad de kan. Ett mål inom arbetsområdet har varit att de ska kunna återberätta en biblisk berättelse. De har fått välja en berättelse som vi jobbat med i skolan och håller nu på att självständigt återberätta den genom att skriva ner den på IPAD. De är superduktiga på att klara av denna ganska svåra uppgift! Tidigare i veckan spelade några upp en pjäs om den vänliga samariten.

Även arbetsområdet ”Vårt samhälle” för åk 3 börjar att närma sig sitt slut. Eleverna håller på att skapa interaktiva kartor över sina städer och länka bilder och text till dem.

På elevens val fick halva klassen göra stressbollar. Det var ett uppskattat pyssel även om det blev ganska mjöligt i klassrummet. Jag har också förstått att några stressbollar gick sönder hemma igår och att det blev ganska mjöligt!

Nästa vecka börjar tvåorna med sina utvecklingssamtal. Jag har skickat hem tider och en lapp med frågor som jag vill att ni pratar om inför samtalet. Är ni osäkra på vilken tid ni har finns en lapp uppsatt vid klassrummet.

På fredag kommer vi att ha besök av Skapande skola som kommer att ha aktiviteter för alla klasserna.

Vi har blivit uppmärksammade på att många bilar kör lite fort förbi skolan på morgonen. Tänk på att många barn går eller cyklar till skolan och behöver en säker skolväg!

Vecka 42

Måndag; Bibliotek

”Jättegrop i Dalarna”

Tisdag; Idrott åk 3

Onsdag; Idrott 2-3

Torsdag; Matteläxa – läxa 4 åk 2

– läxa 5 åk 3

Läsläxa

Fredag; Skapande skola

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.