1:ans veckobrev v.41

Idag har vi fått äran att vara med på filmpremiär. 3:orna hade gjort filmtrailers som de bjöd in oss för att se. Alla i 1:an var väldigt imponerade av deras arbete, bra jobbat 3:or!

Molly hade med sig kastanjer förra veckan och därför gjorde vi lite höstpyssel av dem igår. De fick välja lite vad de ville göra utifrån tips från mig.

På musiken denna vecka fortsatte klassen att arbeta med kroppen som instrument. De fick denna gång hitta på egna klappramsor, vilket de var mycket duktiga på.

I tisdags fortsatte vi vårt arbete med småkryp och denna gången fick eleverna bilder på ett antal kryp som de sedan skulle sortera. De skulle samarbeta och förklara för varandra på vilka sätt man skulle kunna sortera. Till slut så hade grupperna bland annat sorterat efter storlek,  färg, vingar/inga vingar.

Idag har vi arbetat med tallinjen utomhus. Vi ritade upp tallinjen på skolgården och vi hjälptes åt att sätta dit talen 0-30. Vi jobbade sedan med ramsräkning, talkompisar, udda och jämna tal.

Nästa vecka är det bibliotek på måndag, idrott på onsdag och läsläxa på torsdag.

Hoppas att alla får chans att njuta av det fina vädret vi kommer att få i helgen!