Veckobrev klass 2-3, v 38

Igår fick eleverna hem sin första läsläxa. De ska läsa ett visst antal sidor i sin bok och förbereda ett svar på frågan efter att de läst sina sidor. Sitt svar kan de göra på classkick eller på ett vanligt papper. Formen är inte så viktig utan det viktiga är att de förberett sitt svar. Jag skickade med ett brev som beskriver läxan lite mer och det finns även att hitta på bloggen.

Vi har fortsatt vårt arbete med kristendom genom att eleverna har fått träna på att lyssna. De blev indelade i grupper om 4 och varje elev fick lyssna på en del av en berättelse. De visste inte om deras berättelse var första, andra, tredje eller fjärde delen. sedan träffades de i sina grupper och fick återberätta sin del. Det var inte helt lätt att komma på i vilken ordning de olika delarna skulle komma i. Just nu håller de på att skriva ner hela berättelsen på IPAD.

På musiken har klassen arbetat med att skapa ljud med hjälp av kroppen utifrån en bild. De har sedan fått visa upp inför klassen.

Idag hade vi problemlösning med tandpetare på matten. Det gällde att flytta en tändsticka och på så vis få allt att stämma. Eleverna arbetade på bra och hade många kluriga lösningar.

Eleverna i åk 2 har ingen matteläxa denna vecka!

Kom ihåg att det är studiedag på torsdag, fritids är öppet som vanligt!

V39

Mån; Bibliotek

”Nemos hem”

Tis; Idrott åk 3

Ons; Idrott åk 2-3

Tors; Studiedag

Fre; Matteläxa åk 3

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.