1:ans veckobrev v.38

I måndags morse möttes vi av rosa slajm i klassrummet. Det var slajm på det lilla huset, på bord och golv. Även denna gång stod ytterdörren i klassrummet öppen. Vem är det som varit i klassrummet? Var kommer slammet ifrån? Tja, det fanns många frågor och tankar kring detta.

På elevens val spelade vi fotboll och alla var väldigt aktiva och duktiga på att samarbeta i lagen.

Eftersom hösten börjar närma sig så tyckte jag att det passade bra att göra lite höstträd på bildlektionen. Till stammar använde vi tidningspapper, bakgrunden målades med vattenfärg och löven gjordes med tops och flaskfärg.

Vi har denna vecka börjat arbeta med småkryp i NO. Första lektionen pratade vi om hur många kroppsdelar en fluga har och de fick i par bygga en fluga så som de trodde att den såg ut. Idag har vi varit ute och letat småkryp och sedan byggt krypet med hjälp av naturmaterial.

Jag kommer från och med nästa vecka att vara ledig på onsdagar. Lena, vår rektor, och Matilda kommer att täcka upp för mig. Därför kommer jag att ändra läsläxan till torsdagar för jag vill gärna fortsätta lyssna på eleverna. Men nästa vecka är det studiedag på torsdag och därför blir läxan till fredag nästa vecka. Det blir lite rörigt men hoppas ni förstår.

Mån:

Tis: