Veckobrev åk 2-3, v 36

Även denna vecka har gått i ett rasande tempo! Vi har redan gått 3 veckor i skolan!

Vi har under veckan arbeta med olika strategier för att komma ihåg och använder oss mycket av att rita och tänka i bilder. Sedan använder de sina ”anteckningar” för att själva skriva en text. I början var det lite svårt men de blir mer och mer säkra.

Treorna har fått prova på att ge varandras texter beröm och tips. De var jätteduktiga på detta och tyckte att det kändes bra att få tips så att deras texter blev bättre. Nästa vecka ska även tvåorna få testa detta.

På bilden tränade vi finmotoriken genom att göra bilder med hjälp av spagetti. Det var klurigt, pillig och ganska kladdigt.

Idag har alla fått matteläxa till på torsdag. Föräldrar får gärna lämna en kommentar om hur läxan gått längst ner i boken. Det går bra att lämna in läxan tidigare om man är färdig.

Kom ihåg att det är föräldramöte på måndag! Vi samlas i ”Stjärnan”, f-klassens klassrum, kl 18.00. Sedan träffas vi i ”Månen” för information om klassens arbete.

Måndag; Fotografering

”Rymdfärja med otursnummer”

Föräldramöte 18.00

Tisdag; Idrott åk 3

Onsdag; Skoljoggen

Torsdag; Matteläxa åk 2; Läxa 2

Matteläxa åk 3; Läxa 1

Fredag;

Det här inlägget postades i 2-3:an, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.