Veckobrev åk 2-3, v 34

Nu är första veckan i skolan över och vi har börjat komma in i arbetet. Jag vill börja med att berömma hela klassen som är otroligt flitig, trevlig och nyfiken. Vi är många i klassrummet men det fungerar utmärkt och vi kommer att ha ett roligt läsår tillsammans!

Vi har börjat med lite olika arbetsområden denna vecka. I matten jobbar båda klasserna med klockan. Det kan vara bra att repetera lite hemma om man glömt lite. Båda klasserna kommer att arbeta både med analog och digital tid. På so:n har vi börjat med arbetsområdet kristendom och pratat om vad det är och tittat på Biblar.

I onsdags gick treorna länge för första gången. På onsdagseftermiddagen kommer vi att arbeta med arbetsområdet ”Vårt samhälle”. Vi kommer att använda IPAD en hel del i detta arbete och prova många nya områden att använda den på.

På bilden har alla elever fått göra sin egen stad med hjälp av kladdkrita och vattenfärg.

På onsdag har 2-3 utegympa; kläder efter väder! Årets skolfotografering är på torsdag!

Vecka 35

Måndag: Bibliotekstid, Veckans grej ”Långhals”

Tisdag: Innegympa åk 3

Onsdag: Utegympa åk 2-3

Torsdag: Fotografering

Fredag:

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.