F-klassens veckobrev v:34

Första veckan har gått i en rasande fart. Flera utav eleverna har sagt att de har varit trötta på kvällarna för att det är många nya saker man ska lära sig och att det är många nya kompisar som man ska lära känna, men att det har varit roligt att börja skolan.

Det har blivit mycket målande denna vecka. Vi har målat namnskylt till kapprum och till lådan, målat självporträtt och färglagt kudde. Kudden ska vi använda som sittkudde när vi sitter på golvet.

I förskoleklassen har vi något som vi kallar språksamling. På språksamlingen tränar vi barnen på att bli språkligt medvetna vilket är ett steg i att lära sig läsa och skriva. Denna vecka har vi rimmat.

I onsdags var det dags för terminens första idrottslektion som vi har tillsammans med åk:1. På idrottslektionen lekte vi skala banan, danstagen och korv med bröd. Be gärna era barn berätta hur lekarna går till. Nästa vecka är tyvärr gympasalen upptagen så vi ska ha utegympa på Bokliden istället. Skicka med era barn utegympakläder och handduk.

På måndag ska vi låna böcker för hemlån. Eleverna får låna tre böcker var som de kan läsa själva eller som ni kan läsa för dem. Böckerna får de låna i max fyra veckor innan de behöver lämnas tillbaka. Vill man lämna tillbaka böckerna tidigare så går det givetvis bra.

Torsdagen den 30 augusti är det dags för årets skolfotografering. F-klassen kommer att fotograferas ca: 8:15.

I dag fredag så får ni hem ett brev från skolsköterskan, fyll i blanketten och lämna sedan tillbaka kuvertet till skolan så vidarebefordra vi det till Marie.

Ha en trevlig helg!!

// Tesan och Betty

Det här inlägget postades i f-klassen, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.