Veckobrev klass 1, v 23

Nu är det bara en vecka kvar i skolan och jag tror att alla känner en liten längtan till sommarlovet!

Denna vecka har vi förberett skolavslutningen genom att träna våra sånger och tillverka sommarbilder som vi ska ha på skolavslutningen. Eleverna fick själva välja vad de ville göra för bild och det är härligt att se hur kreativiteten flödar! Det blev både blommor, fåglar, glassar och solar. Jag hoppas att så många som möjligt kan komma på skolavslutningen den 15 juni!

På matten har vi jobbat med klockan. Vi har repeterat hel och halv timme och introducerat kvart i och över. Många börjar få riktigt bra koll på detta men behöver mer träning. Det är jättebra om ni tränar lite på detta hemma!

Idag hade vi sista läsläxan. Tillsammans har vi under dessa veckor läst 4419 meter. Fantastiskt bra! På tisdag ska vi låna sommarlovsböcker så att alla kan fortsätta läsa under sommaren. Innan dess är det viktigt att lämna tillbaka alla låneböcker som ni har hemma!

Bordet med kvarglömda kläder är fortfarande fullt med saker. Efter skolavslutningen kommer vi att tömma allt som finns kvar.

På torsdag kommer vi att skicka hem alla saker. De som inte kommer att vara på fritids på sommarlovet ska också ta hem sina extrakläder och alla kläder på sin plats. Glöm inte att ta med påsar så att ni får med er alla saker hem!

Ha en trevlig helg och njut av värmen!

Det här inlägget postades i 1:an, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.