2-3:ans veckobrev v.23

Nu närmar sig slutet på terminen med rasande fart. Endast 1 vecka kvar innan vi går på ett efterlängtat sommarlov. Under veckan har vi tränat flitigt på våra sommarsånger och även hunnit planera lite annan överraskning från våra 3:or.

Veckans Grej of the Day var nödnumret 112. Lotta berättade även om andra viktiga nummer som är bra att kunna till exempel 114 14 och 1177. De fick även spela spel där de skulle para ihop telefonnummer med rätt påstående.

Vi har börjat tillverka bilder som eleverna ska använda på skolavslutningen. Det är flaggor, glassar och solar som de valt att göra.

Isac P var denna veckas duktiga talare. Han berättade om sin skidresa till fjällen. Bra jobbat!

Nästa vecka är det ingen idrott för 3:orna på måndagen. Till tisdag har både 2:or och 3:or matteläxa och vi kommer även avsluta läsläxan på tisdag så ta med den.

På tisdag kommer vi att låna sommarlovsböckerna och det är bra om man lämnat tillbaka de böcker man har hemma så att man kan låna 5 stycken.

Ta med en kasse/påse till måndag så att vi kan packa alla saker från klassrummet och extrakläder m.m. De som inte kommer att vara på fritids under sommarlovet måste tömma allt på sin plats på torsdag.

Kom ihåg att titta på det runda bordet i hallen där det ligger kvarglömda kläder. Kläderna kommer att ligga kvar tills på fredag 15 juni sedan rensas det bort.

3:orna kommer att få ett informationsbrev om nästa läsår av Sofie P och Stefan nästa vecka.

Ha en solig och skön helg!