F-klassens veckobrev v:22

Vilken härlig dag vi hade i går i Välje. Solen sken från en klarblå himmel, vattnet var ljummet och eleverna var pigga på alla aktiviteter som vi gjorde.

I måndags var vi på Bokliden och lekte, myste och fikade tillsammans hela skolan. Detta var en aktivitet som eleverna i åk:3 önskade att vi skulle göra. Så mysigt!!

Lite vanligt jobb har vi faktiskt också hunnit med. Vi har bl.a. fortsatt att öva på alfabetet. Denna gång så radade eleverna upp alfabetet i alfabetisk ordning sedan vände en elev på tre bokstäver och den andra skulle klura ut vilka bokstäver som var vända. En lite klurig uppgift som flera klarade av galant.

Eleverna behöver ha med sig en lite större påse till skolan, typ en papperspåse, så de får med sig hem alla deras arbeten som vi har gjort under året. Påsen behöver  de ha senast den 11 juni.

Nästa vecka är det lovdag på onsdag den 6 juni.

Trevlig helg!☀