F-klassens veckobrev v:21

Nu är det bara 14 skoldagar kvar på terminen och detta känns lite konstigt. Terminen har gått alldeles för fort och eleverna har gjort en jättefin utveckling som jag har kunnat se nu när vi har gjort färdigt testerna i matte och språklig medvetenhet. Så roligt!!!

I måndags limmade vi in löven som vi hade plockade för några veckor sedan. Eleverna fick åter igen leta upp dem i sin ”25 träd” bok. Några utav eleverna kom ihåg vad trädet hette som de hade plockat löven ifrån, medan andra fick leta upp dem på nytt. Böckerna blir jättefina och kommer att skickas hem sista skolveckan.

På veckans bildlektion har vi gjort blommor. Eleverna fick göra blommorna precis som de ville så nu hänger det 12 unika blommar på fönstret i vårt klassrum.

När eleverna har slutat F-klassen så vill jag ha lärt dem så många bokstäver och bokstavsljud som möjligt. Flera utav eleverna kan alla  gemena och versala bokstäver, medan andra saknar några. I veckan har vi skrivit ner alla bokstäver på små lappar och lagt dem i kuvert. På måndag ska vi jobba med dem på olika vis beroende på hur många bokstäver man kan.

I går var de nya F-klassarna och hälsade på för sista gången. Vi gjorde en bilduppgift tillsammans där de gamla eleverna skulle vara drivande så att de nya eleverna kände sig lyssnade på och sedda. Detta klarade de givetvis galant!

Tack till Ella och Lillie från Diö skola som har gjort prao hos oss torsdag och fredag.

Nästa vecka är det friluftsdag på torsdagen, se sparat inlägg.

På måndag kommer vi att ha en myseftermiddag på Bokliden med lek och fika.

Trevlig helg!