2-3:ans veckobrev v.21

Skolavslutningen närmar sig med stormsteg och denna vecka har vi börjat träna lite smått på våra sommarsånger.

2:orna har börjat arbeta med längd denna vecka. De har mätt saker både inne och ute, de har också mätt olika sakers omkrest. 3:orna har arbetat med uppställning med två växlingar i subtraktion. De har tyckt att det har varit lite svårt men de flesta börjar förstå hur man ska göra.

I tisdags var det vår bibliotikarie, Lisa, som hade Grej of the day med eleverna och hon grejade om Harry Potter.

På NO passet denna vecka fick vi lära oss med om nerverna vi har i vår kropp, vad de har för uppgift och hur de fungerar.

Många har en del böcker hemma som de lånat. Tänk på att det snart är dags att låna sommarlovsböcker och att det då är bra att ha läst ut och lämnat tillbaka de gamla böckerna.

Vi avslutade veckan med att ha matte utomhus vilket var väldigt skönt. Veckans talare som var Viggo fick göra sitt tal ute och han berättade jättebra om sin stuga i Bölsnäs.

Nästa vecka är det matteläxa 12 till tisdag för 2:orna och för 3:orna är det engelskaglosor till torsdag. Vi kommer att hinna glostestet innan vi åker till Välje. Läsläxa är det också till torsdagen.

Ha en underbar helg!