F-klassens veckobrev v:20

Så roligt att många hade möjlighet att närvara på Trivselkvällen i går. Det är roligt för mig och eleverna att få visa upp lite utav deras arbete, det är även roligt för oss lärare att träffa er föräldrar och få visa upp vår fina skola.

Jag har fått låna en avslappnings-cd utav vår kurator som inte bara hjälper eleverna att slappna av utan den kan även stärka elevernas självförtroende, att man duger som man är. Vi har lyssnat på två delar och jag tycker att det går bättre och bättre för eleverna att slappna av och att lyssna. Vi har en del kvar som vi ska lyssna på nästa vecka.

På veckans mattepass så har vi jobbat med addition och subtraktion. Vi har spelat ett nytt spel som tränar detta.

På veckans Ipad-pass så har eleverna skrivit meningar med ”småorden” vi tränade på förra veckan. Flera utav eleverna skrev riktigt långa och bra meningar med flera utav orden samt stor bokstav i början utav meningen och punkt i slutet. Toppenbra!! Vi ska fortsätta med det nästa vecka.

Nästa vecka kommer det elever från Diö skola att praoa hos oss under torsdagen och fredagen.

Trevlig helg!!

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.