2-3:ans veckobrev v.20

Vi har kunnat njuta av en vecka med mycket fint väder och en hel del roliga aktiviteter. Vi har även kunnat fira att 3:orna gjort klart sina nationella prov. Tack till alla som kom på trivselkvällen igår och tack föräldraföreningen för ert bidrag till lite extra aktiviteter.

Det har varit mycket arbete med serierna denna vecka så att de kunde ställa ut dem igår på trivselkvällen. Det var några stycken som hann bli klara men alla kunde ändå ställa ut sin nästan klara serie.

I tisdags hade Lotta en stavningstävling för eleverna. Ett litet test för att se vad de kommer ihåg av hennes lektioner i höstas då de arbetade med stavningsregler. I onsdags hade vi Liatorpsruset och alla gjorde en riktigt bra insats i värmen. Jag var ledig på eftermiddagen så då fick 3:orna ha SOL men Jannice, Johan och Joanna.

Igår var vi i Älmhult på föreställning på eftermiddagen. Det var väldigt varmt men eleverna klarade detta väldigt bra. Det blev en hel del vattendrickande när vi kom tillbaka till skolan igen.

Denna veckas talare var Rojna. Hon berättade om en härlig baddag i Virestad. Jättebra jobbat Rojna!

Nästa vecka är för ovanlighetens skull en helt vanlig vecka. Läsläxa till torsdagen och engelskaglosor för 3:orna till torsdag.

Hoppas alla får chans att njut i helgen av både skönt väder och ledighet!

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.