F-klassen veckobrev v:10

Ännu en vecka har gått och vi har klivit in i vårmånaden mars. Kändes som lite vår i luften i tisdags men som det ser ut nu så får vi vänta på våren ett tag till. Jag har börjat med utvecklingssamtalen och jag tycker att det är så roligt att få berätta hur era barn har utvecklats sen vi träffades förra gången.

Veckans bokstav har varit F och vi har gjort fina F utav fjädrar och som bokstavspyssel har vi gjort fjärilar som gjordes i flera olika moment. Flera utav barnen är jätteduktiga på att göra och  läsa en instruktion och sedan göra som det står. Toppenbra! Nästa veckas bokstav är Y, glöm inte bokstavssak till torsdag.

På matten har vi tränat på talens ordning med att lägga en patiens. Ett kul men lite klurigare sätt att lära sig talens ordning på.

Veckan har också innehållit ett so-pass där vi fortsatte vårt arbete med kompisskap och relationer. Vi tittade på ett avsnitt ur ”Ugglan och kompisproblemet”. Detta avsnitt handlade om när man blir inte blir lyssnad på och någon avbryter en hela tiden. Som vanligt så kommer eleverna med många kloka funderingar.

Idag har vi spelat på våra nya klangspel på musiken. Alla kämpade på bra och lärde sig nästan ”Spanien” utantill. Vi tränar vidare nästa vecka!

Vi tackar Oscar för denna veckas prao, det har varit roligt att ha dig här.

Glöm inte att fylla i påsklovslappen och lämna den till Fritids.

Trevlig helg!

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.