Veckobrev klass 1, v 9

Vilken vinter vi har! Denna vecka har vi verkligen fått känna på riktig vinter med många minusgrader! Vi har tagit tillfället i akt och fördjupat oss i vintern. Eleverna har fått berätta vad de vet  om vintern och vad de vill lära sig. Många var väldigt nyfikna på snö och hade många funderingar kring den så det har vi fördjupat oss i. Vi har försökt att ta reda på svaren genom att se film, läsa böcker och göra olika experiment. Det är härligt att se hur de kopplar ihop sina kunskaper och  själva kan komma på svaren till några av sina frågor!Vi har också gjort en bild med snöstorm. Nästa vecka ska vi använda våra kunskaper kring snö till att skriva en gemensam faktatext.

I dag tränade vi balansen genom att gå balans och plocka legobitar med fötterna. Det var mycket svårare än det ser ut att ta upp en legobit med tråna!

I matten har vi jämfört tal. Vilket siffra i talet är det som avgör? Vi har samtalat, jobbat i matteboken och spelat spel.

Nästa vecka kommer Oscar Degerman att praoa på skolan. Han kommer att vara lite i alla klasser och på fritids.

Jag har inte fått in alla lappar om utvecklingssamtal. De som har lämnat kommer att få sina tider på måndag. Ska bli roligt att träffa alla igen!

På onsdag kommer inte jag att vara i klassen eftersom jag ska få lära mig lite mer om hur vi kan använda skrivandet på IPAD i vårt lärande. Rektor Lena kommer att vara i klassen istället.

Det här inlägget postades i 1:an. Bokmärk permalänken.